zondag, juni 04, 2006

Voorpret

Wij wonen gewoon op een plek net als alle andere plekken. En hoe idyllisch ik er ook over schrijf, dat verandert er niks aan.

Binnenkort vieren mijn lief en ik een feestje waarbij onder andere alle buren zijn uitgenodigd. De vorige keer dat we dat deden kwam een ruime meerderheid. Ditmaal lijkt iedereen te komen; onze Turkse buren hebben ook toegezegd. Ik vind het best een beetje spannend, want net als de vorige keer heeft Jusuf -die verderop in de straat woont- zichzelf uitgenodigd. En voortbordurend op zijn eerdere succes, heeft hij nu ook voor Hamza geregeld dat die mag komen. De twee jochies hebben het er al enkele dagen over en laten ook de andere buurtkinderen weten wat er gaat gebeuren. Zodoende verbaasde het me niet toen werd aangebeld met de vraag of Mustafa ook mee mocht komen. Ufuk en Wokan verwacht ik eigenlijk ook nog en ik heb zelfs begrepen dat Jusuf inmiddels van plan is zijn ouders mee te brengen.

Ik ben er van overtuigd dat het een fantastisch feest gaat worden. Althans, zolang de hindoestaanse buren in Jusufs ondernemingszin geen grond vinden om opnieuw aan te komen met hun stelling dat Turken net zoiets zijn als eendekroos in je vijver.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het oerhollandse zoontje van een kennis van ons vierde vorige week zijn elfde verjaardag. Hij had al zijn vriendjes uitgenodigd. Dat waren allemaal Turkse en Marokkaanse jongetjes. Dat stemt mij hoopvol.

5:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Eendekroos in je vijver, such a nice thing to say... Dat feest van jou gaat in ieder geval een interessant feest gebeuren. Omgekeerd zeggen de Turken niks over de Hindoestanen?

7:01 p.m.  

Een reactie posten

<< Home