dinsdag, mei 16, 2006

Jaar van onderscheid

Het was voorjaar, het werd zomer, herfst en winter en toen was er een jaar voorbij.
Door het mooie weer verplaatst het leven zich weer naar buiten. De kinderen spelen nóg meer buiten en de volwassenen zitten 's avonds gezellig op het muurtje. Wanneer ik in de keuken ben, laat ik de achterdeur open staan en net als vorig jaar hebben Ahmet, Jusuf en bijvoorbeeld Hamza dat heel snel in de gaten. Terwijl ik knoflook en tomaten snijd, babbel ik wat met de jochies bij me in de keuken. We hebben het over wat ze vandaag op school geleerd hebben en dat soort dingen. En ze beginnen over het feest dat we vorig jaar hielden, waarbij zij ook aanwezig waren en hoe leuk dat toen was, met taart en drinken en muziek. Bij Jusuf thuis hebben ze ook een feest gehouden, maar bij Ahmet niet want, zo vertelt Jusuf: 'Dat is voor zijn familie haram; voor ons niet.'
Vorig jaar kwam Jusuf nog niet verder dan: 'Turken drinken geen bier.'

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Leuk stukje Vryage! Begin je wel steeds meer als een toekomstige vader te zien en volgens mij staat dat je goed!

10:14 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik zíe Jusuf zitten: op de keukentafel, nonchalant met z'n benen bungelend...

5:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je hebt absoluut vaderlijke kwaliteiten als ik dit zo lees ja ;)

6:59 p.m.  

Een reactie posten

<< Home