dinsdag, augustus 16, 2005

Zelfverraad

Bij verschillende fasen in het leven schijnen standaard dromen te horen. Je hebt iemand gedood of ergens een lijk verstopt, het huis staat in brand, of je loopt naakt over straat.

Zowel van collega's als van vrienden heb ik gehoord over een droom die korte of langere tijd na het afronden van een studie voorbij kan komen. Het kan zelfs járen na het afstuderen zijn, dat de bewuste persoon zich ineens realliseert dat hij of zij dat éne vakje nooit heeft gehaald en nu terug moet naar die éne docent of naar dat bepaalde lokaal. Heel even lijkt het hele bestaan van de dromer in te storten. Maar gelukkig is er dan het ontwaken en mag bedacht worden dat het hier slechts een verwerkingsdroom betreft, omdat het zelfvertrouwen nog niet geheel gewend is aan de behaalde studieresultaten en de bijbehorende verwachtingen en verplichtingen. Allemaal heel begrijpelijk.

Wat mij de laatste dagen bezig houdt, is de vraag waarom ik in mijn dromen tot de conclusie kom dat ik de basisschool nooit met goed gevolg heb afgerond en waarom ik er zoveel waarde aan hecht om dat dan dus maar alsnog te doen.

7 Comments:

Blogger Chantal said...

De basisschool overdoen is wel geinig lijkt me. Even weer kind zijn.....

11:06 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wie weet gaat het nog verder, en word je weer foetus in je droom ofzo. Dat zou me wel bevallen, eigenlijk. Even maar, natuurlijk!

3:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je zult drastisch aan een verwerkingsproces moeten beginnen om van die droom af te komen. :-)

7:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gewoon heimwee, als je het mij vraagt. ;-)

9:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Misschien heb je daar iets belangrijks achter gelaten?

9:33 p.m.  
Blogger esther said...

Ik droom vaak dat ik mijn diploma van de middelbare school niet gehaald heb. Bizar eigenlijk. Da's al veertien jaar geleden, en ik heb 'm in een laadje liggen. Goddank.

10:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

een herbeleving van je onbezorgdheid?
je puurheid?
kortom, je kind-zijn?

6:20 p.m.  

Een reactie posten

<< Home