donderdag, februari 16, 2006

Nalatenschap

Het is een maaltijd die ik 's middags bij mijn oma had kunnen krijgen: vlees gebakken in Croma, groente uit een potje met voor de lekker een extra lepel appelmoes over de aardappels en toe een bakje vla.

Het ging de laatste tijd allemaal wat minder gemakkelijk met het huishouden, maar ze wist zich toch nog best te redden. En de meeste boodschappen deed ze ook nog steeds zelf. Alleen als er iets bij de supermarkt in het centrum in de reclame was, dan vroeg ze haar buurvrouw wel eens of die niet wat voor haar mee kon brengen. Die acht pakjes braadboter waren bijvoorbeeld prima houdbaar en kwamen altijd wel op. Voor de rest had ze weinig nodig. Bij het ontbijt at ze één of twee sneetjes brood met dieet-margarine tegen de cholesterol en daarbij nam ze dan net als bij het warm eten een bakje vla, omdat ze van melk het slijm kreeg. En 's avonds nam ze dan een augurk bij haar broodje.

Met de koelkast lag ook een groot deel van het overige huisraad op straat en ik blijf me afvragen wat na die vervuilde bovenwoning haar volgende bestemming zal zijn geweest.
(Vryage)

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Doet me heel erg denken aan draadjesvlees en de jus zoals alleen mijn oma die kon maken....

9:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een koelkast zegt veel over de eigenaar, niet?

3:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

dit ziet er toch triest uit... het verhaal ook, in en in triest

9:34 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo'n koelkast lag, met meer huisraad, laatst ook bij mij in de straat. Een ontluisterend kijkje in de keuken van een ander.

2:01 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Schrijnend.

En ik denk wel dat Oh gelijk heeft. Ik waag me er alleen niet aan om mijn eigen koelkast nu te inspecteren om te kijken wat dit nu over mij zegt. Niet nu ik al sinds terugkomst boodschappen moet doen.

7:01 a.m.  

Een reactie posten

<< Home