woensdag, september 06, 2006

biotoop

Mijn woonomgeving bestaat uit steen.

Straatstenen, stoeptegels, trommelsteentjes, terrastegels en bakstenenhuizen. Allemaal zo netjes en strak dat het haast wel een Lego-stad lijkt. Enkele boompjes staan keurig op afgemeten plekken langs de parkeerplaatsen en bloemen worden in potten en bakken gehouden. Regenwater wordt afgevoerd via putten naar het riool en de gemeentelijke reinigingsdienst houdt alles schoon. Ondanks de warmte hebben we geen last van vliegen gehad en van neefjes hebben we ondanks de veelvuldig openstaande ramen evenmin iets gemerkt.

Toen ik me zojuist bij het verzorgen van wat planten op het dakterras prikte aan een ongeplande brandnetel, stemde me dat vrolijk. Nog groter werd mijn geluk toen er ook nog weegbree in de zelfde pot bleek te groeien om het branderige gevoel mee weg te wrijven.