woensdag, april 11, 2007

Tekstanalyse

Wat is het thema van het werkstuk?
Dat werkstuk als zodanig dat in het teken van het kruis van het geloof volkeren en mensen elkaar op leven en dood bevechten wat je dus kunt uitbeelden door ergens een kruis in te plaatsen. Ik heb ook de vlucht van de columbia een plek gegeven. Maar de motivatie is dus vooral dat je compact wilt weergeven wat gebeurt er nou in de lucht en ruimtevaart. Maar je kunt slechts een symbool kiezen dat met enige uitleg visueel is, maar je moet het wel even uitleggen.

Kun je het werkstuk beschrijven?
Nou het is vrij klein 60x40 schat ik, waarbij dus een basis is van fluweel, ingelijst in een houten lijst, waarop de eerste maanlanding is uitgebeeld als een mannetje dat op de maan danst, met autolieten van een kabeljauw. En met een wolk die een stuk spons is die ik gevonden heb en die uit de bek van een kabeljauw komt uit de Noordzee. Helios de zonnegod met een zonnewagen die dus afkomstig is uit de Griekse mythologie. En aantal elementen die dus te maken hebben met de mythologie en het wereldgebeuren. Maar ik vond het bijzonder aardig uitgebeeld. En dan kun je zeggen: Het gebruikte materiaal zijn dus die autoliethen die normaalgesporken niemand heeft. Ik ook niet ik kan niet ik heb dat materiaal niet meer geheel. En dan krijg je dus in die Immelmanturn de militaire luchtvaart.

Resultaat:
Nou het is vrij klein, 60 x 40 schat ik, waarbij een basis is van fluweel, waarop de eerste maanlanding is uitgebeeld als een mannetje dat op de maan danst, een wolk die een spons is uit de bek van een kabeljauw; Helios de zonnegod uit de Griekse mythologie en ik heb ook de columbia een plek gegeven en dan krijg je dus in die Immelmanturn de militaire luchtvaart.

(Vryage)

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een levend archief verbeeld

J.H.

7:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

@curl: welkom

4:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo is het dus....

6:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben blij dat je er een foto bij hebt gezet.

10:27 a.m.  

Een reactie posten

<< Home