donderdag, maart 08, 2007

Discipline

Ik heb lang nagedacht en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik meer structuur nodig heb in mijn leven.

Als ik niet uitkijk rijgen de dagen zich vormeloos aaneen, zonder dat ik geniet van het weekend of baal van een maandag. En met dag en nacht gaat het al even gemakkelijk. Ik slaap uit omdat ik het veel te laat heb gemaakt en compenseer dit vervolgens door tot diep in de nacht door te werken. En ondanks mijn diepgewortelde voorliefde voor flexibiliteit en een ongebonden leven ga ik daar met ingang van vandaag verandering in brengen. Regelmaat. Het is donderdagmiddag, vier uur en het is heerlijk weer. Dit is de eerste keer in het nieuwe jaar dat ik weer buiten op het balkon kan zitten. In de late middagzon is het behaaglijk warm, op de achtergrond klinkt een carillion, ik heb witte wijn, dadels en wat chips en de kat scharrelt ook wat rond. En weet je wat het mooist is? Dit mag. Dit móet.

Vanaf vandaag tracteer ik mezelf iedere donderdagmiddag om vier uur op een borrel.


(Vryage)

6 Comments:

Blogger Unknown said...

Dit moet inderdaad.
En ik vind je foto heel bijzonder.
Ik word er wat weemoedig van.
Heerlijk, een paar lange maanden van behaaglijke temperaturen voor de boeg.
Heerlijk toch :)

7:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

3:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Nou, stap 1 is gezet ;-)

9:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Elke donderdagmiddag vier uur is ook regelmaat. Je zou de spanning er in kunnen houden door onverwacht op dinsdagmiddag met wijn, dadels en chips op je balkon te gaan zitten. :-)

12:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Proost!

Mijnerzijds heerlijke Franse kersensiroop deze keer;
met een Vlaamse galette.

4:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

rust en regelmaat scheppen ruimte in je leven voor leuke creatieve momenten

6:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home