dinsdag, februari 20, 2007

Gemist

Na de preek en voor de collecte vroeg de predikant ons te gaan staan voor een overlijdensbericht.
Rien was afgelopen vrijdag thuis overleden na een kort ziekbed. In het begin had het allemaal niet zo ernstig geleken, maar daarna was het toch snel achteruit gegaan. De laatste weken was hij thuis verzorgd door zijn vrouw en de kinderen. Rien werd omschreven als een betrokken en actief gemeentelid. Daarbij werd zijn jarenlange inzet als redacteur van het contactblad genoemd. Verder werd gememoreerd aan zijn liefde voor koormuziek. Daarna werden datum en tijd van de uitvaartdienst afgekondigd. En voordat we gezamenlijk een door de familie uitgekozen lied zongen was er eerst tijd voor stil gebed.
Terwijl het orgel begon te spelen, bedacht ik hoe slecht ik ben in namen onthouden en hoe vaak zelfs een gezicht mij niks zegt. En daarbij realiseerde ik me hoe mijn lief mij dit keer niet zou kunnen helpen door straks tijdens de koffie de betreffende persoon even dicreet aan te wijzen.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Toch niet Rien K. uit Utrecht?

8:16 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

@ Pom: Zoals gezegd: Ik ken Rien niet.

11:51 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

goeie foto

1:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed stuk. Is overleidensbericht expres zo geschreven?

10:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig zag ik gisteren dat Rien K. uit U. spingleeft en wel is.

10:57 a.m.  

Een reactie posten

<< Home