zondag, juli 22, 2007

Naakte waarheid

Een kind leidt bij ouders tot grensverleggend gedrag. Dat heb ik al meerdere malen bij anderen geconstateerd en nu ervaar ik het aan den lijve.
Als ik niet goed oplet, dreigen poepluiers in het algemeen en sproeipoep in het bijzonder, een van mijn favoriete gespreksonderwerpen te worden. Ook kan ik met iets te veel gemak uitweiden over plassen op onbewaakte -luierloze- ogenblikken, luid rollende boeren en eindeloos lang knetterende scheten. Tot mijn verbazing heb ik geconstateerd dat ik bespuugde kleding al niet eens meer vies kan vindenn en voor de toekomst valt dan ook te vrezen. Misschien ga ik er straks wel probleemloos toe over om door zoonlief begraaide en bekwijlde fruithapjes op te eten. Ook kan ik me voorstellen dat ik een op de grond gevallen speen over enige tijd snel even in mijn mond stop om hem schoon te maken, alvorens hem weer aan mijn telg terug te geven. Ik zal het onder ogen moeten zien.
Vanochtend stond ik met de kleine man onder de douche en hij vond het geweldig. Puur geluk voor hem en mij. En in een vlaag van gulheid moest ik dit delen. Ik riep mijn logé die net de trap af kwam, om even in de douche te komen en pas daarna bedacht ik dat ik net zo naakt was als mijn zoon.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het is weer een meesterwerkje...

9:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Uit ervaring kan ik zeggen: Hij heeft niet om zich voor te schamen.... en zijn vader ook niet ;)

9:36 a.m.  
Blogger PP said...

Dat van die fruithapjes -- daar kun je zeker op rekenen..!

4:32 a.m.  

Een reactie posten

<< Home