maandag, februari 23, 2009

Nieuwe hond

Sind kort heeft Ome Cor een nieuwe hond. Het zwarte beestje is een pup van vijf maanden en de buurtkinderen zijn erg geïnteresseerd. 'Ja, dit is Kelly want ik wilde eigenlijk een mannetje en toen heb ik toch een vrouwtje gekregen. Dus toen heb ik haar maar Kelly genoemd.
Nee, die andere hond heb ik niet meer. Die was al 12 jaar en dat is bijna 86 jaar. Hij kon zijn pootje niet eens meer goed optillen als tie wilde plassen en lopen kon die eigenlijk ook al geeneens meer goed. Nou daar zou jij toch ook niks aan vinden, als je niet meer lekker kon voetballen? Ja toch? Dus die heb ik toen weg laten gaan. Toen is tie gaan slapen en toen is hij dood gegaan. Ja, ik ben toen met hem naar de dierenarts gegaan en die heeft hem twee prikkies gegeven. Twee injecties, zoals wij die ook wel eens krijgen van de dokter. En van de eerste is tie toen gaan slapen; eigenlijk gewoon een narcose zoals wanneer je naar het ziekenhuis moet. En door het tweede prikki is tie toen niet meer wakker geworden. En nou is tie dood en heb ik hem laten cremeren; net als bij mensen. De een laat zich begraven en de ander wordt gecremeerd. Maar deze is nog jong, dus die zal nog wel even een tijdje bij me blijven.
Nee Kelly, niet doen! Wat zég ik nou! Ja ze is nog heel jong en ze stopt alles nog in haar bek om te kijken wat het is. Ja een beetje zand is natuurlijk niet erg, want dat komt er van achteren wel weer uit. Maar toen jij nog klein was mocht jij van je moeder ook niet zomaar de hele zandbak leegeten.'