donderdag, augustus 18, 2005

Identiteit

Jussuf staat met wat andere kinderen uit de buurt om me heen te dringen, terwijl ik van meegebrachte stukken hout geweertjes en hockeysticks voor ze maak. Dergelijk geknutsel vormt een uitgelezen moment om wat bij te leren over de mores in de buurt.

Ik ben druk in de weer met hamer en zaag en ondertussen geeft Jussuf zijn ogen goed de kost. Hij merkt op dat er roest op het achterwiel van mijn fiets zit en dat we de kleinste straatsteentjes uit de hele buurt hebben. Ook het zestal lege bierflesjes in de schuur ontgaat hem niet. 'Veel bier' luidt zijn conclusie. Gelet op het type hoofddoek dat zijn moeder draagt, denk ik al wel te weten hoe er bij Jussuf thuis over bier gedacht wordt. Maar ik ben wel benieuwd wat Jussuf eigenlijk van bierdrinkers vindt. 'Vind je?' vraag ik hem daarom terloops. Dit levert weinig op. Jussuf herhaalt enkel zijn stelling: 'Ja, veel bier'.

'Drinkt je vader ook wel eens bier Jussuf?' -'Nee, Turken drinken geen bier.'

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hopelijk gaat hij je het bierdrinken niet verbieden.

9:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat drinken turken dan wel?

PS de sticks worden toch hopelijk alleen voor hockey gebruikt?

10:30 a.m.  
Blogger Chantal said...

Zouden ingeburgerde Turken ook geen bier drinken, en jongeren onder de Turken het niet stiekem doen, ik betwijfel het.

10:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat beeld weten ze inderdaad aardig hoog te houden, naar buiten. Totdat je ze hebt verleid tot eentje. Dan houden ze niet meer op en kijkt Allah even de andere kant op.

10:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik zwijg over bier, want ik vind het slecht!

3:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

jussufs zinnetje was nog niet af!
hij zei; 'nee, turken drinken geen bier ..
..tijdens de ramadan.'

6:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

The Big Picture
Carl Zimmer is the author of several popular science books and writes frequently for the New York Times, as well as for magazines including The New York Times Magazine, National Geographic, Science, Newsweek, ...
Hey, you have a great blog here! I'm definitely going to bookmark you!

I have a dastani site. It pretty much covers dastani related stuff.

Come and check it out if you get time :-)

9:55 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Star Trek and pedophilia
Hoo boy. A few articles have come out recently reporting that a large number of alleged pedophiles are also avid Star Trek fans.
Interesting blog you have.

Maybe you will find my site depression help worthwhile too.
Stop by, if you are interested in depression help stuff.

10:04 a.m.  

Een reactie posten

<< Home