maandag, september 26, 2005

Anticipatie

De termen komen als vanzelf weer terug: schaven, verkleuring, spoor, intekenen, couperen, verstoring en bijvoorbeeld 'inheems'. Na al die jaren heb ik ze weer paraat, alsof het gister nog mijn vaktermen waren.
Net op het moment dat de winter toen definitief leek in te zetten met veel regen, wind en natte sneeuw, kreeg ik in het veld een telefoontje dat ik gewenst was op een warm kantoor. De keus was makkelijk. Ik pakte mijn spullen in en vertrok met de belofte dat ik nog wel eens terug zou komen. Maar na die éne klus op kantoor kwamen andere zaken die mijn aandacht opeisten en het modderige regenpak en nog wat andere spulletjes, bleven onaangeroerd in een hoekje liggen.
Vanavond duikelde ik de hele zaak weer op. Zelfs de verhuizing had me er niet toe kunnen brengen de rugtas en inhoud schoon te maken en op te bergen. Met mijn terugkeer van morgen in het vooruitzicht voelde dat goed.

(Vryage)

1 Comments:

Blogger Chantal said...

Soms moet de klus geklaard worden.

12:12 p.m.  

Een reactie posten

<< Home