maandag, september 12, 2005

Evaluatie

Ze vroeg of het mij en mijn lief ook dichter bij elkaar had gebracht. Hier had ik echter nog nooit over nagedacht en daarom zocht ik snel wat gemeenplaatsen en veranderde daarna van onderwerp.

Mijn lief die de vraag niet had gehoord, had wel begrepen dat ik me ergens door had laten verrassen en vroeg daar naar. Dit leidde tot een gesprek waarin ik vertelde wat toen mijn prioriteiten en afwegingen waren geweest. En zij sprak daarop haar toenmalige gevoelens en ideeën uit. Het werd later en we ontstaken een schemerlampje. Samen op de bank gezeten, bedachten we hoe het met andere beslissingen zou zijn verlopen. We stelden ons voor hoe de ander dan gereageerd zou hebben en we constateerden tevreden hoe reëel elkaars inschattingen waren.

In hechte verbondenheid brachten we de avond door. Maar de eindconclusie bleef onherroepelijk dat het ons toen niet nader tot elkaar had gebracht.

4 Comments:

Blogger Chantal said...

Klinkt als een waardevol en fijn gesprek dat jullie samen hadden.

12:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Of je nu direct van A>B gaat of via T en M, je komt toch iets verder dan je was!
...,'So many highways, so many byways,'...

3:48 p.m.  
Blogger esther said...

In elk geval heeft het tot een nieuw inzicht geleid. Ook wat waard, en dus in die zin misschien toch dichter bijelkaar?

10:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als je een volgende keer twijfelt over de te nemen beslissing, zou je terug kunnen kijken op je logje 'kruispunt'.
(met of zonder kapelletje)

1:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home