zaterdag, oktober 15, 2005

Misplaatst

Het is weer tijd voor bokbier. Donker, mildzoet bier dat zo heerlijk past bij de intredende herfst en de naderende winter.

De oogst is binnen gehaald. Alleen op sommige velden staan nog knolgewassen die pas later in het jaar gerooid zullen worden. Verder zijn de akkers nu kaal. Ook de fruitbomen hebben hun vrucht gegeven. Het varken is bijna klaar voor de slacht en ondertussen wordt er gestaag aan de houtvoorraad voor de komende winter gewerkt. De dagen worden korter. Imposante wolkenluchten snellen voorbij op de herfstwind. De meeste bomen beginnen al kaal te worden en de dikke bruine bladerlaag op de bosgrond verspreidt een heerlijk warme humuslucht. Wanneer we straks thuiskomen van onze wandeling zullen we de kachel opstoken en met de gordijnen het duister buitensluiten.

Weemoedig denk ik aan dit alles terwijl ik blootvoets en met een t-shirt aan op een zonovergoten dakterras mijn eerste slok herfstbier neem.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zie ik daar een haas vanaf het veld het koren inschieten, die gemerkt heeft dat alle pruimen van de bomen zijn?

3:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ach, als het bier maar goed smaakt.
Tegen oprekken van de zomer heb ik geen bezwaar. Dan rekken wij de herfst toch ook op. En gewoon een maandje minder winter.

5:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De gedachte is mij genoeg. Laat het mij maar zomer blijven.

7:30 p.m.  

Een reactie posten

<< Home