zondag, oktober 02, 2005

Thuisland

Honkvast als ik ben, fascineert het mij wanneer mensen op verschillende plekken hun thuis hebben. Ik zie het bij veel van onze buren, die elk jaar een week of zes naar hun andere huis en hun familie gaan.
Shanton en Ferhaan zitten achter op het muurje met een heel groot boek tussen hen in. Het is een atlas; een hele grote. De jongens kunnen er nauwelijks mee omgaan. En de wind maakt het er niet gemakkelijker op om de juiste bladzijde te vinden. Er wordt gezocht naar Curaçao, maar ze hebben duidelijk geen idee waar ze dat moeten zoeken. Shanton weet alleen dat het een kaart moet zijn met een boel zee erop, want bij Curaçao is veel water. Terwijl ik help met zoeken, vertelt Shanton over de enorme vechthond die ze hebben, maar dat ze die hier niet kunnen hebben omdat hij steeds ontsnapt en omdat zelfs zijn vader bang is voor het dier. Daarom hebben ze de hond bij hun andere huis. Ondertussen is het eilandje gevonden en de twee jochies kijken er vol bewondering naar.
Opdat we zodadelijk Suriname kunnen gaan zoeken, vraag ik ook Ferhaan waar hij vandaan komt. Maar hij lijkt de vraag niet te begrijpen. Dus vraag ik hem waar hij geboren is. 'In het Westeinde-ziekenhuis' luidt zijn antwoord.


(Vryage)

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hmm, dat vereist een gedetailleerde kaart om dat aan te wijzen... *Grijns*

11:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

glimlach

4:16 p.m.  
Blogger Chantal said...

Kinderlijke wijsheid..... heerlijk.reza

11:14 a.m.  

Een reactie posten

<< Home