zaterdag, oktober 22, 2005

Rolmodel

Mijn lief belde om te zeggen dat ik vanavond voor mezelf moest zorgen en ze vroeg of dat geen probleem was.

Ik had gezien dat ze even een babbeltje was gaan maken met de buurvrouw en toen was ze uitgenodigd voor een kop thee of zoiets. Omdat de buurman vandaag niet thuis was, bleef ik buiten beschouwing; zo gaat dat. Dat vond ik ook wel best, want ik had nog wel het een en ander te doen. En aangezien de buurjongetjes Ahmed en Sammet toch buiten speelden, zouden ze het binnen wel alleen over vrouwenzaken hebben. Aan zoiets moet je ruimte bieden. Maar op een gegeven moment werd het later en zelfs al donkerder en terwijl ik wat zat te zappen, begon ik me toch wel af te vragen hoe lang mijn lief nog weg zou blijven. We moesten per slot van rekening nog eten. En dat was dus het moment waarop de telefoon ging en mijn lief van bij de buren belde dat ze was uitgenodigd om te blijven eten. De buurman was nog steeds niet thuis en dus besloot ik dat dit ook wel een voordeel had. Nu kon ik lekker een biertje pakken en een zak chips open trekken en misschien zou ik zelfs wel een pizza gaan bestellen. Ik zou helemaal mijn gang kunnen gaan.

Toen ging de bel en kleine Ahmed stond voor de deur, met de woorden: 'Van mijn mama, voor jou'. En tegelijkertijd stak hij me een groot bord ravioli-achtige pasta met zure room toe.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En zo bood jouw lief jou ruimte voor een mannenzaak.

1:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo'n lief zoek ik dus ook. Iemand die mij opbelt om mij te vragen of het geen probleem is als ik voor mijzelf moet zorgen. Je had dit logje eerder 'emancipatie' genoemd? :-)

6:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een menu van bier en chips. Dat klinkt bekend. Volgens mij kunnen alleen mannen zo iets onder "voor je zelf zorgen" verstaan ...

7:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

@Rene: Laten we het aan voortschreidend inzicht wijten.

10:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zorgzame verwennerij voor de buurman!

4:46 p.m.  
Blogger esther said...

Wat zorgzaam. En attent!

7:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Volgende maand, bij het tegenbezoek, een bord hutspot voor de buurman?

8:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gastvrijheid kent geen integratie

11:51 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een man die niet voor zichzelf kan zorgen. En dat in 2005 ! Echt lachen.

4:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

@Cornette; niet kunnen of niet willen?

5:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi man!

11:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

He, denk je eindelijk een keer ongestoord te kunnen zondigen met pizza en chips... ;)
Wel lief! :)

4:19 p.m.  

Een reactie posten

<< Home