dinsdag, december 13, 2005

Dagelijkse belevenissen

Zó stelde ik het me vroeger voor: een kamer vol boeken, met een bureau vol documenten, een schemerlampje en een hele mooie oude stoel. En dan zou ik daar zijn en inzichten krijgen en geheimen doorgronden.

Nu ben ik groot en heb ik een prachtige werkkamer tot mijn beschikking. Soms zit ik er hele dagen; van ochtend tot avond. En soms vergeet ik zelfs te eten of te drinken. Dan lees ik of schrijf ik. Of ik kijk op beeldschermen en in boeken. Dan is mijn wereld een kleine vierkante kamer. Dan hoor ik soms kinderen buiten spelen, maar dat dringt dan niet tot me door. Er zijn dan soms sirenes of klokken te horen, maar dat laat ik dan voorbij gaan. En ik krijg dan ook wel eens een telefoontje van mijn lief; zo in de trand van: 'ben je al buiten geweest? Want het is prachtig weer.' Maar ik doe daar dan niks mee, omdat ik met iets anders bezig ben. Maar als mij dan 's avonds gevraagd wordt wat ik heb meegemaakt, dan heb ik niks te antwoorden.

Om toch ook weer eens iets te beleven ben ik vanochtend aan de eettafel gaan werken. En zo heb ik bij het avondeten een flammend betoog kunnen houden over hoe overbodig dure handsfree-sets zijn.
(Vryage)

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Eh... Hangt ook een beetje van je hoofd af hoor.

9:38 a.m.  
Blogger woordenaar said...

Ik heb in tijden niet zo gelachen

7:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is wél een idee, ik heb áltijd postrekkers bij me.

11:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Staat 'm goed!

10:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Is des te beter voor het vorderen van het werk, geen afleiding, toch?

Kun je in deze kleine ruimte weer dromen van een grotere herenkamer, met twéé fauteuils en een knapperende open haard, waarbij je met een oude vriend, trekkend aan een pijp, een glas bij de hand, met uitzicht op een eiken boekenkast vol lederen banden, de geneugten des levens kunt bespreken.

@Kaat; Ik zou hem toch liever een gebreide muts opzetten.

6:31 p.m.  
Blogger justathought said...

haha.. geweldig verhaal!

10:05 p.m.  

Een reactie posten

<< Home