woensdag, maart 08, 2006

Informatietechnologie

Het was een gewone treinreis; totdat ik de werkelijkheid met andere ogen ging zien.

Tegenover werd luidruchtig naar salsa of iets dergelijks geluisterd en aan de andere kant van het gangpad knetterder house uit oordopjes. Het klonk van buiten als de cassettebandjes met computerprogramma's die je vroeger gebruikte voor je Comodore 64. Verder waren er medereizigers die -al dan niet voorzien van een headset- belden of gebeld werden. Het geblieb van mobieltjes en gekraak van speakertjes knetterde als statische elektriciteit door de coupé. Weer anderen werden volledig in beslag genomen door tekstberichten of ze speelden een van de vele computerspelletjes op hun telefoon. En dan waren er ook nog een paar reizigers in de weer met hun laptop. Allemaal cijfers en code's, programma's en bestanden die we uploaden en downloaden en het werkt allemaal maar we weten niet hoe.

Vorige week zag ik in een tekenfilm hoe iemand de hele wereldbevolking hersenspoelde door een super geheim virus dat hij verspreidde via computers, televisies, radio's en telefoons. Dat heeft me aan het denken gezet.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En ja hoor, Vryage op Pelgrimage staat vanaf vandaag genoteerd bij de AIVD.... Is allicht 1 unieke bezoeker meer per dag.

3:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vroeger en Commodore 64. Op de een of andere manier vind ik die woorden niet bij elkaar passen. Vroeger en Remmington weer wel :-)

8:35 p.m.  
Blogger tantieris said...

En wat doe jij dan ?
Kijken, natuurlijk ! En dat is ook wel genieten, denk ik ?

8:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zaten er ook nog mensen die gewoon "heerlijk ouderwets" in een papieren krant waren verdiept of een "ouderwets" boek lazen?

4:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een samenzwering, zeg ik je!

7:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vroeger genoot ik altijd van de rustige treinreizen in stille coupé's, waar je alleen de krant omgeslagen hoorde worden. Tegenwoordig stop ik van ellende ook maar een paar iPod-dopjes in mijn oren. :-(

2:07 a.m.  

Een reactie posten

<< Home