woensdag, april 12, 2006

In de wolken

Ik sta achter de bank en ik luister naar een cd die we al heel lang niet meer gedraaid hebben.

Half op de rugleuning zittend wordt ik door de bijna vergeten klanken meegevoerd terug naar het kleine kamertje met de hutkoffer, het bureau en de enkele boekenkast. Deze muziek kwam toen van een versleten cassettebandje en werd vaak gedraaid bij het etenkoken. Dan maakte ik meestal een eenpansgerecht van macaroni met een mix, een blikje tomatenpuree, prei, ui, knoflook, oregano en een blikje tonijn. En als mijn lief dan eens kwam eten, dan deed ik er speciaal een blikje ananas bij. Nog veel meer herinneringen van toen voegen zich bij de muziek en met gevoel voor drama laat ik me achterover op de bank glijden; ondersteboven naast mijn lief die wat zit te lezen.

Ze kijk op en geeft me een zoen die verassend genoeg precies smaakt als jaren geleden.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Leuk altijd, hoe aan bepaalde soorten muziek bepaalde herinneringen zitten verbonden. Draai Amanda Marshall en ik denk aan mijn eindexamens, toen ik iedere dag als ik er heen fietste of weer terug naar huis fietste, haar bandje in mijn walkman had zitten.

Maar macaroni een eenpansgerecht? Hoe? Niet twee?

6:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

@elise: ik zeg ook niet dat het echt lekker was

10:41 p.m.  
Blogger tantieris said...

Dat is wat muziek met je doet ... Fijn !

9:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Smaak en muziek... altijd goed voor herinneringen aan toen. Ik heb dat met 'That's the way love goes' van Janet Jackson. Dan is het bij mij spontaan weer zomer.

3:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home