zondag, november 12, 2006

ongemakkelijk

Ik vind dit eigenlijk een vrij moeilijk stukje om te schrijven. Dichterlijke vrijheid zou uitkomst bieden.

Zo zou ik eerst kunnen vertellen over een flinke ruzie met mijn lief. En dat ik bijvoorbeeld net met slaande deuren vertrokken was om buiten even af te koelen. Ook zou ik kunnen schrijven over een conflict met de achterburen vanwege hun hond die avond aan avond in de tuin zit te janken. Daarbij zou ik dan vertellen hoe ik dat beest het liefst zijn bek dicht schop. Andere opties zijn een enorme scheldkanonade vanwege etterende buurjongetjes of gewoon een uitgebreide beschrijving van een dag vol chagerijn.

Feit is echter dat ik gearmd met mijn lief onder een kleurrijke paraplu door de druilerige regen liep, toen de overbuurvrouw ons van de andere kant van de straat groette en overstak. Ze zei dat ze me al twee weken iets wilde vertellen. Haar dochtertje Anna had op een avond namelijk gezegd dat ze later niet persé een knappe man hoefde, als hij maar lief was. En daarbij had ze mij en haar buurjongetje Shanton als voorbeeld genoemd.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En... loop je nu naast je schoenen ;-)?

12:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ohhhh wat een ontnuchterende kater!!

11:16 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik hou van enge verhalen die toch goed aflopen.

9:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home