zaterdag, februari 03, 2007

Op pad

De afgelopen weken bestonden voor mij uit dag in dag uit naar een televisiescherm kijken. Daglicht en geluiden van buiten vormden daarbij een hinderlijke afleiding. Er moest gewerkt worden.
Tussen de bedrijven door ving ik echter wel een fantastisch verhaal op. Het gaat over een oude boom in het bos. Zestig jaar geleden was het ook al een grote boom. En toen heeft een Duitse soldaat er zijn liefde voor Hitler in tot uitdrukking gebracht. Op zo'n tien meter hoogte heeft hij -waarschijnlijk tijdens een lange en saaie wacht- een simpel portret van zijn Führer en een swastika in de stam gekerfd. Mij is verteld over het bruggetje, het pad dat ik moet aflopen en het aantal bomen dat ik moet aftellen om op de juiste plek te komen.
Door het harde werken van de afgelopen tijd staat er voor vandaag nog veel op het programma: was draaien, stofzuigen, naar de winkel, zolder opruimen, muur sauzen en nog enkele andere dingen. Maar als ik even doorwerk, zal ik voor het invallen van het duister vanavond misschien nog net een blik kunnen werpen op wat je een schuldig landschap kunt noemen.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Vryage... ik ben zeer benieuwd naar de ongetwijfeld weer zeer toepasselijke afbeelding die je erbij hebt geplaatst waar nu slechts een rood kruisje staat....

3:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

...eh....mag dat rode kruisje weer terug...?

8:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ohhh, Vryage, ik mis je! Ik wil mee! Waag het niet zonder mij te gaan... VERRADER

9:58 a.m.  

Een reactie posten

<< Home