maandag, juli 30, 2007

Behelpen

Hier in de buurt moet je rekening houden met diverse gevoeligheden.
Er zijn buren die geen varkensvlees eten en anderen doen dat juist wél omdat zij op hun beurt geen rund mogen. En alcohol wordt door de ene groep categorisch afgewezen, terwijl de anderen absoluut niet zonder hun bacardi-cola kunnen. Ook de keer dat onze buurvrouw de hele buurt op geroosterde kip trakteerden en één stel dit wijgerde omdat ze net midden in een reinigingsperiode zaten is illustratief. Zulke dingen leiden dan tot veel onuitgesproken onbegrip waarna iedereen weer verder gaat met zijn leven. Ook heb ik wel eens een hele preek van de slager aangehoord over hoe ongezond varkensvlees wel niet zou zijn. Eén keer had hij per ongeluk een stuk varken gegeten en daardoor was hij onmiddelijk ernstig ziek geworden. Voedselvergiftiging, koorts, tijdelijke blindheid; met salami valt niet te spotten. Ook grappig was mijn buurman die mij met een rokende gast bij de achterdeur zag staan en dacht dat wij daar stonden omdat ik binnenshuis geen bier meer mocht drinken. Wijselijk zwijgen en mij afvragen hoe ik zelf mijn toewijding uit, is meestal mijn reactie.
Bij de kassa kwam na mij een jongen die twintig blikjes energy-drank op de band zette, hoewel hij -afgaand op de blik in zijn ogen en zijn vluchtige bewegingen- aan energie niet direct een gebrek leek te hebben. Toen ik hem dit zei, antwoordde hij bevestigend, met de toelichting '..maar je moet toch wát, als je geen alcohol mag'.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Als ik het goed begrijp moet je niet in jouw buurt komen als je aan het lijnen bent ;-)
Het afslaan van een gebakje i.v.m. de calorieën kan dan geheel verkeerd vallen (en niet op de maag) geloof ik.....

10:15 a.m.  

Een reactie posten

<< Home