donderdag, augustus 02, 2007

Vakantieleed

'Hé, lang niet gezien man, op vakantie geweest?'
'-Ja zeker, een maand naar Suriname geweest. Echt heel lekker, ja. Ik was er al zeker zo'n vijf jaar niet meer geweest, dus dat werd wel weer eens eventjes tijd. En dat weer natuurlijk hè. Ik moet hier nu echt weer eventjes wennen hoor. Maar het is daar wel heel erg veranderd sinds ik er voor het laatst was. Het is daar nu allemaal tourisme. Nederlanders, Amerikanen, Brazilianen, Colombianen. Echt iedereen wil daar nu heen en dat zie je ook aan de economie. Je ziet nu nergens meer een kapotte auto, maar alleen nog maar mooie wagens. En overal wordt gebouwd. Niet door de regering, maar door de mensen zelf.. Precies, dat zeg ik: dat is heel belangrijk. Maar het is ook wel goed om weer thuis te zijn hoor. Ja toch? Ja nou, want eigenlijk zou ik vorige week al thuis komen. Maar ja, ik had last van die vertraging hè? Dus toen moest ik mijn werk bellen enzo dat ik pas later terug zou komen. Maar daar hadden ze gelukkig wel begrip voor hoor.. Ja, dat was wel eventjes vervelend natuurlijk. Daar reken je niet op. Ook met de politie enzo, dat ze me meenamen naar het bureau. Want daar ben ik toen twee dagen geweest. Nou dan duurt een dag lang hoor als je met handboeien vastgemaakt ligt aan een houten bank. Dat is echt geen pretje hoor. Want toen bleek dus dat ze me de hele tijd al in de gaten hadden gehouden. Ik wilde er gewoon goed uitzien weet je wel, met kleren en sieraden enzo. Maar dat had iemand dus gezien ofzo en toen waren ze dus het een en ander gaan denken, denk ik. Nou dus toen ik op het vliegveld kwam stonden ze daar al mooi voor me klaar met zeven politieauto's! En ik heb ze nog zo gezegd: jullie maken een fout. Maar ja je weet hoe dat gaat, dus ze namen me toch gewoon mee. Dus nou zit ik zo van: bij wie kan ik hierover klagen, want ik kan dit zo natuurlijk niet zomaar laten gebeuren. Maar ik heb gelukkig een hele goede advocaat die zo voor me naar Suriname vliegt. Dus van mij zijn ze voorlopig nog niet af.'

3 Comments:

Blogger esther maria said...

En vervolgens hij heeft jóu geboeid met zijn verhaal.

3:55 p.m.  
Blogger esther maria said...

Waarna jij óns weer hebt weten te vangen.

(een ware kettingreactie)

3:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wordt vervolgd....

10:28 p.m.  

Een reactie posten

<< Home