woensdag, december 05, 2007

Initiatie II

Samen met de kleine reisgenoot op stap gaan maakt in mij gevoelens van grote verantwoordelijkheid wakker. Aan mijn hand zal hij de wereld gaan ontdekken, ook al zit hij nu nog in een kinderwagen.
Toen we na een lange reis even bij een klooster stopten, heb ik hem daarom uitgebreid verteld over de prachtige ruïnes, de oorlog en het heerlijke bier dat hij me geregeld ziet drinken. Ook heb ik hem al laten zien hoe Monet zich in zijn werk ontwikkelde van figuratief naar nagenoeg abstract. Op het strand heb ik hem uitgelegd dat de zon niet écht in de zee wegzakt en bij het aanmaken van de houtkachel heb ik hem laten zien dat je een beginnend vuurtje niet moet smoren met bijvoorbeeld een overdaad aan papierproppen. Verder heeft hij inmiddels olijven gegeten, een neolithische grafheuvel gezien, enkele openluchtconcerten bijgewoond en heeft hij een eigen stamkroeg.
In de buurtsuper wilde ik hem vorige week juist gaan uitleggen waarom we voor onze boodschappen betalen, toen de kleine man vrolijk naar de kassiere begon te lachen en uitnodigende smakgeluiden ging maken. Als antwoord overlaadde ze hem met kusjes en complimentjes, terwijl het monetaire stelsel nog op mijn lippen lag.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hij krijgt nog geen overhoringen hè ;-)?

10:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk, nee weet eigenlijk wel zeker dat de kleine man blij is met zo'n pappa ;)

2:12 p.m.  

Een reactie posten

<< Home