donderdag, februari 28, 2008

Morgenstond

Mijn lief, de kat en onze reisgenoot hebben 's ochtends hun vaste patroon.

De kleine man wordt iedere dag kort voor de wekker wakker en na een beetje gepruttel laat hij overduidelijk weten dat hij nú drinken wil. Na het voeden legt mijn lief hem terug in zijn bedje en gaat ze zelf ook nog even onder de wol. Meestal klinkt vervolgens de wekker en meldt de kat zich met gekrabbel bij de slaapkamer deur. Ga je hierop naar beneden, dat wil het beest brokjes, ga je naar de badkamer dan wil ze standaard met je mee onder de douche. Eenmaal beneden is het eerste wat mijn lief doet, 'koffiezetten' en de voorpagina van de krant lezen. Dan, na het doucheritueel met de kat kun je er vanuit gaan dat ons knulletje er inmiddels helemaal klaar voor is. Er worden geluidjes gemaakt, er wordt tegen de spijlen van het bedje getrapt en de luier is vol en klaar voor verschonen. Eerst wordt er een beetje gehuild bij het aankleden, maar bij het afdalen van de trap lacht hij iedere morgen al weer breeduit. Dan is het tijd om mijn lief uit te zwaaien.

Alle drie volgen lief zoon en kat hun vaste patroon; iedere morgen. Mijn enige routine daarentegen bestaat ondertussen hieruit dat ik me iedere keer weer af vraag hoe ik deze dag nu weer zal doorkomen

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

is óók een patroon....

4:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home