donderdag, maart 13, 2008

Zakelijk

Sinds ik bij de Kamer van Koophandel ingeschreven sta, krijg ik veel ongewenste post. Ik was hier vooraf al voor gewaarschuwd, maar het kon nu eenmaal niet anders.

Om de haverklap bieden accountants mij hun diensten aan. De loonadministratie kan nog veel beter geregeld worden en van de belastingdienst hoef ik, wanneer ik deze personen inhuur alleen nog maar leuke meevallers te verwachten. Verder kan ik regelmatig mijn avonden vullen met workshops en trainingen: spreken in het openbaar, acquireren, 'potential building'. Ik hoef er alleen maar mijn schaarse tijd en mijn geld voor op te offeren. Ook krijg ik regelmatig aanbiedingen voor een nieuwe huisstijl. Een logootje en een aansprekend font worden dan even vlot voor mij in elkaar geknutseld, zodat nieuwe klanten op me af zullen komen als vliegen op een hoop stront. En dan zijn er ook nog de folders vol kantoorartikelen: pallets vol printerpapier, jaarvooraden 'markers' met gratis meegeleverde post-weegschaal, emmers Tipp-ex en bakken vol elastiekjes; genoeg om een staatsbedrijf op te laten lopen.
Meestal irriteer ik me aan enorm aan al die post en gaat het spul ongeopend bij het oud-papier. Vandaag was dat echter anders. Ik kreeg een pen toegestuurd met daarop mijn bedrijfsnaam en adres en heel even voelde het alsof ik echt een serieus bedrijf heb.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En ook als je nĂ­et ingeschreven staat, krijg je al zoveel ongewenste post....

10:08 p.m.  

Een reactie posten

<< Home