zondag, december 17, 2006

Feestelijk eclecticisme

Bij Ahmet thuis vieren ze geen feest, want dat is Haram. Dat heeft Jusuf mij een keertje verteld.

Ahmet is jarig op 5 december en daar had hij het in oktober al over. Als ik daarbij dan opmerkte dat Sinterklaas op die dag ook jarig is, knikte hij ernstig. De vragen die vervolgens bij me rezen omtrent de Goedheiligman en Ahmet's afkomst, hield ik maar voor me. Het heerlijk avondje ligt inmiddels al weer enkele weken achter ons en Ahmet's verjaardag is aan mij voorbijgegaan. Maar op zes december zag ik wel een schoentje bij de buren in de vensterbank staan, met daarin een appel en tekeningen en een brief. Ik heb heel even met het idee gespeeld om Ahmet's kinderlijke verwachtingen tegemoet te komen, maar heb besloten dat dat ongepast zou zijn tegenover zijn ouders. Pas op de ochtend van de achtste is het schoentje uit de vensterbank verdwenen en ik heb het niet over mijn hart kunnen verkrijgen Ahmet er naar te vragen.

Vanochtend kregen we een kaartje in de brievenbus gestopt. Volgens de tekst wensen Ahmet, zijn broer en zijn ouders ons prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Met Sinterklaas komt het dus misschien ook nog wel een keertje goed.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jammer dat 'ongepast' het heeft gewonnen, eigenlijk.

11:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

whoei.... laat ze maar zien waar ze wonen... kan heus geen kwaad.

Sinterklaas is oerhollands.. en net zo leuk. Dat leren ze heus wel (denkt de optimist)

7:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home