donderdag, oktober 04, 2007

Baby-economie

Ik had het ook al eens van iemand anders gehoord: de geboorte van een kind heeft een ingrijpend effect op je positie in de buurt.
Na de geboorte van onze kleine reisgenoot, werden we overspoeld met attenties, aandacht, eten en kadeautjes. van één gezin kregen we zowat een hele garderobe en uitzet: kleertjes, slabbetjes, schoentjes, plastic servies, een rammelaar; noem maar op. Een buurvrouw had met haar dochtertje een ongeveer 8 meter lange slinger van fel gekleurde knuffelbeesten gemaakt. Er waren veel rompertjes, truitjes, jasjes, broekjes, petjes en speeltjes. Eén familie overtrof echter alle anderen: omdat ze er vanuit gingen dat we eigenlijk alles wel zouden hebben, gaven ze ons gewoon vijftig euro. In een envelop, op een avond stilletjes in de brievenbus gestopt. Sindsdien zorgen mijn lief en ik er steeds voor dat deze mensen extra veel ruimte krijgen om de kleine man te bewonderen en er mee te knuffelen.
Onlangs was er weer zo'n contactmoment. De buurvrouw stond te praten met een vriendin toen ik langs kwam. Met een genereus gebaar liet ik het beiden de kinderwagen in duiken. Toen de buurvrouw als compliment opmerkte dat deze baby zó lief was dat ze er zo wel tíen wilde hebben, dacht ik vooral aan de vijfhonderd euro die me dat dan zou gaan kosten.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een goede buur is beter dan een verre vriend....

10:33 p.m.  

Een reactie posten

<< Home