donderdag, maart 27, 2008

Hofleven II

Vandaag leidt de voogdes zelf de gasten rond in het hofje.
'Mag ik u allen hartelijk welkom heten en.. ho meneer! Wilt u nog even terugkomen! Ik vertel u eerst kort de huisregels voordat we gezamenlijk de hof in gaan. We betreden zodadelijk als groep de stichting en blijven dan allemaal netjes bij elkaar. Ik verwacht dat u wel onder de indruk zult zijn van de prachtige tuin en de huisjes die we afgelopen najaar net weer helemaal opnieuw in de verf hebben gezet. Maar ik moet u toch verzoeken om strikt op het hoofdpad te blijven en in één keer door te lopen naar de waterpomp in het midden. Daar kunt u dan enkele foto's maken en dan zal ik ook het een en ander over de geschiedenis van de hof vertellen. En bedenkt u vooral dat we hier niet in een dierentuin zijn, maar dat de dames die hier wonen dat voor hun rust doen.
Goed, gaat u maar naar binnen, dan sluit ik de poort weer achter u. En mevrouw, zou u zo vriendelijk willen zijn om dat blikje hier even weg te gooien voor u naar binnen gaat? Anders blijft het binnen weer veel te gemakkelijk ergens in de tuin slingeren.