zaterdag, juli 19, 2008

Globetrotters

De grote uittocht is weer begonnen. Al meer dan een week heeft Abdul het alleen maar over zijn vakantie met het hele gezin naar Marokko. Vannacht vertrekken ze en tussen de regenbuien door is hij druk bezig met het inpakken van de auto.
'Zo, mooi weer om op vakantie te gaan hè?' Ik wijs naar de grouwe wolken die op de wind voortgestuwd worden. 'Heerlijk' luidt Abduls stralende antwoord. Samen met een vriend is hij bezig de imperial boven op de auto te installeren, zodat daar straks zo'n enorm in zwart landbouwplastic gewikkeld pak kan verrijzen. 'Hopelijk gaat het ook nog sneeuwen; dan ga ik pas écht goed weg. En als ik dan volgende week fijn aan de rand van ons zwembad in Marrakech zit, zal ik aan jullie denken. Van mij mag het hier in Nederland de hele zomer blijven regenen. Geen probleem.' Dan realiseert Abdul zich ineens wat hij me eigenlijk toewenst en begint hij zich te verontschuldigen. Daarom kom ik hem maar te hulp: 'Ach, dat geeft niet joh, wij gaan naar Ierland op vakantie, dus over het weer moet ik niet zeuren.'
'Ga je niet liever naar Spanje ofzo?' In Abduls blik komt iets van onbegrip. Maar zijn vriend reageert enthousiast: 'Oh ja, Ierland is een mooi land hè? Ik heb er wel eens foto's van gezien. Echt heel mooi was dat. Het lijkt wel wat op Zwitserland hè?'

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

@illustratie: oftewel de kracht van een goed geplaatst minuscuul rood driehoekje

4:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

En Friesland is net zoiets als Groningen, toch?

5:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

citaat vanaf ontvangen ansicht:

'Vandaag op Mallorca een bergtocht gemnaakt, 't leek soms net Oostenrijk of Schotland.'

2:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home