woensdag, juli 09, 2008

Hofleven III

Ik kom te laat binnen bij de vergadering, omdat ik bij de achteringang van de hof een Amerikaanse hippie tegen het lijf liep. Hij was op zoek naar de toegang tot de naburige leefgemeenschap, maar in twintig jaar was de situatie te zeer veranderd en nu was hij de weg kwijt geraakt.
Marc had zijn dochter bij zich, met paars-rood haar, overgewicht en een pocket van Stephen King in haar hand. Hoewel ze qua leeftijd in het voormalige kloostercomplex geboren had kunnen zijn, deelde ze het enthousiasme van haar vader niet. Marc raakte niet uitgepraat over dingen als de driveway, waar nu een muur en een tuinhuisje staan. Hij vroeg me naar de kringloopwinkel, de concertruimte in de oude kerk en het 3e-wereld-aktie-centrum dat in het pand er naast gevestigd was. In de kerk hadden ze een concert georganiseerd voor een gearresteerde aboriginalleider en in de tuin had een native american sweatlodge gestaan. Ook hadden ze daar grote vuren gestookt, waarna de buren dan weer de brandweer belden. Terwijl ik het stel naar de nieuwe ingang van het complex leidde, kreeg ik nog een verhaal over de kippen te horen en werd me gevraagd of Gerard hier ook nog steeds woonde. Met een welgemeend 'enjoy your trip down memorylane' nam ik afscheid en haastte ik me naar mijn afspraak.

Bij binnenkomst vertel ik over mijn ontmoeting en prompt begint ook de voogdes herinneringen op te halen over de tijd dat de oprit van het klooster nog langs de hof liep: Overal in de tuin lagen gebruikte injectienaalden, hoeren reden af en aan met hun klanten en op een koude herfstavond was de voogdes er eens uitgegelden over een gebruikt condoom.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb zo'n vaag idee waar die hippie op doelde. Er stond vroeger ook een zweethut, daar zal hij vast wel eens in gezeten hebben.

4:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home